Β 

🏁 Terug op het Asfalt – Eerste Circuitdag sinds 2020

Β 

Na drie jaar stilte klinkt het weer: het gebrul van een nieuwe krachtbron. BeMotors is terug – en hoe.

In 2020 vierden we het kampioenschap in de RSZ ZAC Sport 1000 met onze Aprilia RSV1000R (2003). Daarna volgde een pauze: geen races, geen circuitdagen, maar wel een focus op het verder uitbouwen van BeMotors en het perfectioneren van motoren in de werkplaats. Toch bleef de drang naar het circuit aanwezig.

πŸ”„ Nieuwe Start, Nieuwe Machine

Voor seizoen 2025 stappen we over op een nieuwe machine:

Honda CBR1000RR Fireblade (2007) – een bewezen viercilinder, krachtig en verfijnd. In de winterperiode is deze volledig klaargestoomd voor het circuit.

Winterupgrade Highlights:

  • Volledige revisie en afstelling van de vering

  • Nieuwe remschijven en high-performance remblokken

  • Circuitklaar met Pirelli Superbike SC3 slicks

  • ECU-check, racebodywork, nieuwe kettingset en vloeistoffen

Β 


🏁 Eerste Dag: Gelijk Twee Wedstrijden

Geen rustige opbouw – we doken er meteen vol in met twee races op de eerste dag. En dat was… even wennen. De overstap van de bruut trekkende V-twin naar een hoogtoerige viercilinder bleek lastiger dan gedacht, vooral bij de start. De Fireblade reageerde anders op de koppeling, en dat kostte meteen een hoop plekken in de eerste meters.

Maar na een paar ronden kwam het vertrouwen terug. De Fireblade voelde stabiel, de vering werkte goed, en de Pirelli SC3’s boden meer dan genoeg grip. Dankzij een sterke pace in het tweede deel van de race wisten we weer naar voren te rijden en… we kwamen verrassend dicht in de buurt van onze oude PR-tijd op de Aprilia. En dat al op dag één!

Β 


πŸ“‹ Eerste Conclusies

  • Starts oefenen! De viercilinder vraagt een andere aanpak

  • Racepace is sterk – nog wat fine-tuning aan vering en zitpositie nodig

  • Remmen en grip zijn top, motor voelt betrouwbaar en voorspelbaar

Β 


πŸš€ Wat Nu?

De kop is eraf. De eerste racekilometers zijn gemaakt, en we weten wat er nog beter kan. De Fireblade heeft duidelijk potentie, en het gevoel is goed. De volgende races staan al gepland – en dit keer gaan we voor betere starts Γ©n snellere rondes.

BeMotors is terug op het circuit. De passie is gebleven – de motor is sneller.

Maximale performance, pure passie.